E-faktura to elektroniczny dokument zawierający takie same dane jak jej papierowy odpowiednik. Tworzone przez nas dokumenty są w pełni akceptowane przez urzędy skarbowe oraz spełniają wymogi określone przepisami prawa. Faktury są wystawiane przez PWiK Sp. z o.o. w Gliwicach w formacie PDF (portable document format), a następnie przesyłane do Klientów za pośrednictwem poczty elektronicznej, na uzgodniony adres e-mail.
Czym jest e-faktura?
Kto może skorzystać z usługi e-faktury?
Każdy klient Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. Gliwice, który posiada zawartą umowę na dostarczanie wody i/lub odbiór ścieków.
Zalety korzystania z e-faktury?
Dostępność – przesyłana bezpośrednio do skrzynki mailowej lub sytemu informatycznego odbiorcy. Raz wystawiona e-faktura jest stale przechowywana w sieci i niezależnie od wszelkich zdarzeń losowych (np. awaria komputera) masz do niej dostęp.
Terminowość – otrzymujesz zawsze na czas bez obawy o ryzyko niedostarczenia, które występuje przy wysyłce drogą pocztową.
Bezpieczeństwo – masz pewność, że nie trafi w niepowołane ręce. Bez ryzyka uszkodzenia.
Oszczędność – wynikająca z możliwości elektronicznego archiwizowania. Takie rozwiązanie jest tańsze i nie wymaga rezerwowania fizycznej przestrzeni. Obsługa dokumentu papierowego angażuje czas i pieniądze.
Wymiar ekologiczny – ograniczając liczbę papierowych dokumentów, dbasz o środowisko naturalne zmniejszając zużycie surowców naturalnych (drewno, woda) oraz energii potrzebnej do ich produkcji.
Dodatkowo – korzystanie z usługi jest bezkosztowe.
Jak uruchomić e-fakturę?
Aby otrzymywać e-faktury wystarczy wypełnić oświadczenie i dostarczyć je do naszej Spółki.
Podpisane oświadczenie możesz przekazać w następujący sposób:
> drogą elektroniczną skan lub zdjęcie prawidłowo wypełnionego oświadczenia na adres email: bok@pwik.gliwice.pl
> drogą pocztową na adres: Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o., ul. Rybnicka 47, 44-100 Gliwice
> składając oświadczenie osobiście w Biurze Obsługi Klienta lub poprzez dostępną całodobowo skrzynkę podawczą Spółki, znajdującą się przy wejściu głównym, pod adresem ul. Rybnicka 47, 44-100 Gliwice.
Kiedy usługa jest aktywna?
Po aktywacji usługi Twoją najbliższą fakturę wystawimy już w formie elektronicznej.
WAŻNE! Przypominamy, że aktywując e-fakturę, nie będziesz już otrzymywać faktury w formie papierowej.
Czy możliwe jest powiadomienie o wystawionej e-fakturze?
Jeśli udzielisz zgody, wyślemy powiadomienie sms lub poinformujemy Cię mailowo o wystawionej fakturze. W wiadomości znajdziesz także kwotę oraz informację o terminie zapłaty.
W jaki sposób opłacić e-fakturę?
E-fakturę możesz opłacić w dogodny sposób, poprzez:
> zgodę na obciążenie rachunku bankowego
> płatności online – jeśli posiadasz konto w Elektronicznym Biurze Obsługi Klienta
> przelew bankowy realizowany poprzez indywidualne lub firmowe konto bankowe
> polecenie przelewu – odcinek znajdujący się na dostarczanej przez nas fakturze
Zasady wystawiania i przesyłania faktur VAT w formie elektronicznej (e-faktur) obowiązujące w Przedsiębiorstwie Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Gliwicach